maanantaina

3kk liikuntaprojekti ....

...joka toivon mukaan ei lopahda siihen, kolmeen kuukauteen. Eli siis, minulla on menossa sellainen 3kk liikuntasetti. Tämä tuli puolivahingossa, koska en lukenut kunnolla läpi ohjeistusta, projektista, mihin ilmottauduin. Työpaikalla, kahvihuoneen pöydällä, oli infoa liikuntatutkimuksesta, siinä peräänkuulutettiin innokkaita mukaan "Aktivoi-hankkeeseen", ja ilman muuta ilmottauduin "johonki", mikä kannustaa liikkumaan!

Avokadoa olisi kuulemma hyvä syödä iltaisin, puolikas siis!

Hieman taustaa liikkumisestani.
Kolme vuotta sitten pyysin pt-ystävältäni ohjelman, millä onnistuisin, ja jaksaisin juosta 7-10km. Tämä onnistui, ja olen kyllä liikkunut aina, (hmmm....jollain tapaa), mutta sitten on tullut niitä taantumia. Noh, anyway, nyt on taas kerran hyvä "draivi" päällä, tai ei sillee 100%, salitreeni tökkii vielä, mutta...
Projektiin, tämä minun "valvojani" kirjasi minulle 2 kertaa kuntosaliharjoittelua viikossa, (tämä on se mitä ne tutkii), ja sitten sain itse päättä kuinka monta kertaa jotain muuta liikun viikossa. Reippaana tyttönähän minä sitten ilmoitin että kuntosalin lisäksi kolme liikuntakertaa, ja vähintään 10000 askelta päivässä! Tällaiseen "kunnonkohotus remonttiin" kun lähtee, niin pitäähän se tehdä kunnolla. Yhtään en tiedä lisätäänkö kuntosalikertoja viikkoon, mutta, painoja lisäilee tietokoneen kautta, ja toistoja. Laitteet joita käytän ovat HUR-paineilmatekniikka kuntosalilaitteita. Laitteet sopivat loistavasti minulle!

Sallittuja herkkuja - raakasuklaakonvehteja!


Miksi minun liikuntainto sitten lopahti? Loukkasin polveni viime vuonna heinäkuun lopussa, ja näin ollen kyykkyjutut, hölkkäily, ja muut vastaavat sain unohtaa. Oikeesti otti kyl niin päästä, mutta onneksi olin ihastunut vesijuoksuun! Hiihto sujuu hyvin, jos sukset ei lipsu heh heh... Tämä "pakollinen" kuntosaliharjottelu tuli minulle niin hyvään saumaan, nyt en voi keksiä mitään typeriä tekosyitä! Polven lihaksia, on nyt vain pakko treenata, olisi pitänyt jo kauan sitten!

Puolikkaan sitruunan mehu ja vettä, sillä käynnistyy aamu.

Tällä hetkellä nautin liikkumisesta, ja niinhän se pitäisikin olla, kertoja viikkoon tulee kuusi! Koko "paketti" kiittää kun liikkuu! .......Ainoastaan, ehkä se piiiip kuntosalitreeni tökki, en ymmärrä miksi, se tuntuu niin tympeältä!?? Keskiviikko kun lähestyy, iskee sellanen "argh-ahdistus", mutta käyn tekemässä ohjelman, ja jopa nyt olen tehnyt sen kolme kertaa viikossa.
Ruokavalioon tässä projektissa ei ole mitään coachausta, mutta olen sen jokseenkin saannut ruotuun. Ehkä se mihin kaipaisin apua on, mitä syödä aamupalaksi ennen vajaan kahden tunnin vesijuoksu/uinti-sessiota, ja sen jälkeen. Olen testannut smoothieta, minkä yleensäkin teen aamuisin, mutta myös mennyt pelkällä kahvilla ja banskulla uimaan. Olen kyllä smoothien kannalla aamusta, mutta sitten mitä syödä heti uinnin jälkeen? Tämä on se mikä on ehkä vielä ongelma. Käyn uimassa aamuisin, ennen töihin menoa, ja joskus on tullut niin hullu nälkä että tuntuu kuin söisin sen päivän ajan mitä vain, ja aina vain on nälkä!


Värikkäät liikuntavaatteet piristää ihanasti! 


Tällaisilla ajatuksilla aloitan uuden viikon!


Loistavaa maanantaita!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Girl's having fun!

Eilinen päivä meni siivillä! Suunniteltiin ystävättärien kanssa pieni irtiotto, ja "fun" - day Kokkolassa. Mistäs sitten meidän ir...