perjantaina

Smoothie koukussa - again ...

Onko mitään helpompaa kuin veivata "blenderissä" aamupala! Käytän Electroluxin Sport blenderiä. Kätevä, valmistat smoothien suoraan juomapulloon, 0,6l. Pakkauksessa tulee kaksi pulloa (korkkeineen) ja yksi terä, hinta alle 30€. Laite on kestävä, olen veivannut huhtikuusta (?) asti smoothieita, melkein joka päivä.

Tällä viikolla olen ollut niin laiska ja en ole kerennyt tehdä lounasta töihin, niin olen tehnyt myös smoothien töihin. Hyvin olen jaksanut sillä, tietenkin se riippuu mitä sinne laittaa. Myös smoothien suhteen olen aika "yksiaivoinen", aika samaa settiä teen joka päivä. Nyt kun ollu kiire ja kaupassa en ole kerennyt käymään niin, Jukkolan 3kg iso jugurttipurkki REKOsta on ollut pelastukseni!

Pohjana minulla on aina siis joko rahkaapurkki taikka nyt viime päivinä tätä jugurttia. Pakkasesta otan sulamaan marjoja, nyt taitaa olla hyvä sekotus, mansikkaa, punasiaviinimarjoja ja mustiaviinimarjoja, lisäksi minulla on erillään tyrnejä. Eilen ostin työkaverilta karpaloita, niin niitäkin taisi sujahtaa tänään sekaan.
Suurimmaksi osaksi minulla on kahta eri marjaa ja tyrnejä. Niiden joukkoon lisään pellavansiemeniä, ja eri superfoodeja, mitä on käden ulottuvilla, maca, spiruliinaa, raakakaakaota (jossa joukossa 4 eri superfoodia), lumucaa, chian siemeniä ja siitepölyä. Aina ei todellakaan ole kaikkia joukossa tai sitten on....riippuu mielentilasta, joskus ajattelematta huomaa kaataneensa joka pussista. Tähän ehkä tarvisin jotain systeemiä. Nyt kun on karpaloita ehkä ne riittäisivät banaanin kanssa. Banaanin lisään ainoastaan lounaalle. Aamupala koostuu kirpeästä setistä, ei hedelmniä joukkoon. Lisään myös vettä, näin saan smoothhiesta juoksevampaa. Tässäkin ajattelen niin että en halua lisätä tuoremehua, koska haluan välttää ylimääräistä sokeria, vesi toimii/käy minulle hyvin.

Kokkolassa paikallisesta Luomukauppa Chagasta saa vinkkejä smoothien tekemiseen, ja sieltä voi myös ostaa niitä.
Smoothiet on maku asia, mitä haet niillä?  Ensiviikolla ajattelin paneutua enemmän vihersmoothieihin, ja ehkä jopa kaivaa esiin mehulingon. Laitoin REKOon tilauksen punajuurista, ja niistä tulee todella hyvää mehua, myös porkkana  on suosikkini mehuissa. Mehulinko on "hieman työläämpi" käyttää koska se pitää huolellisesti huuhdella/pestä käytön jälkeen, ja pienessä keittiössä se vie tilaa. Toki on vaivan arvoinen, kun kerran pääsee vauhtiin, on vaikea lopettaa, porkkanamoskasta voi leipoa esim.sämpylöitä.

Loistavaa perjantaita!

Tämän päivän lounas.


 
Smoothie marjoista ja raakakaakaosta.


Tältä voi joskus aamuisin näyttää, kun on kiirus!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Girl's having fun!

Eilinen päivä meni siivillä! Suunniteltiin ystävättärien kanssa pieni irtiotto, ja "fun" - day Kokkolassa. Mistäs sitten meidän ir...