keskiviikkona

7 - pinnar - stol

När jag pluggade i Uppsala för en mycket lång tid sedan, fyndade jag den här 7-pinnar-stolen! Jaa-a alltså "hittade" den från en container. Jag hittade först själva stommen och min syster grävde sittdelen till mig...jag vägrade hoppa i den stora containern.... Jag tyckte att original färgen på stolen var "mycket ful". Jag slipade och målade den med hobbymål mattsvart - OMG säg inte annat! Vill ni veta vilken färg stolen hade - pärlemogrå!!!!! No, nu är stolen ceris rosa och omklädd med en bit Designers Guild tyg. Stolen har gjort mig glad i nästan 20 år nu - älskar den fortfarande!
 Eli suomeksi tuoli on dyykattu roskalavalta opiskeluaikana. Ensin maalasin sen mattamustaksi - en tiedä mitä ajattelin, tuoli oli alunperin kauniin vaaleanharmaa. Nyt tuoli on fuksian punainen/tumma pinkki, ruotsiksi löytyy ceris rosa nimike värille joka minusta on aivan nappiin. Istuinosa on päällystetty Designers Guildin kankaalla. Tuoli on hyvin rakas minulle - se on seurannut minua viimeiset 20 vuotta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Girl's having fun!

Eilinen päivä meni siivillä! Suunniteltiin ystävättärien kanssa pieni irtiotto, ja "fun" - day Kokkolassa. Mistäs sitten meidän ir...