tiistaina

Kaunis kattaus tuo iloa silmille....

Nautin kun saan kattaa kauniisti. Astioita on tullut vuosien varrella hankittua ihan kiitettävästi, niin kun on aihetta poimin ne esiin. Pöytäliinoihin olen myös hurmioitunut viime aikoina, joita olenkin hankkinut moneen tilanteeseen ystäväni liikkeestä. Joulukisi olen hankkinut kauniin pellaaliinan, jota tulen kyllä käyttämään muulloinkin kun jouluna.
Viikonloppuna on "virallinen" pikkujoulupäivä, vielä mietin vaihdanko jouluverhot jo silloin? Minulla on kahdet jouluverhot, punaiset (raitaiset,kahta syvänpunaista) ja vihreät samettiverhot, jotka hankein viime vuonna. Vihreät verhot tulen ripustamaan tänä vuonna, vastahan ne on ollut kerran käytössä. Vihreät verhot sanelevat näin ollen pöytäliinan värin, joka ei voi olla punainen, liikaa voimakkaita värejä. Ruokapöytä on olohuoneessa, ikkunan vieressä, viime vuonna meillä taisi olla kulta/valkoinen pöytäliina.
Vinkki, jolla ei ole mitään tekemistä kattauksen kanssa!  Jos tykkäät kardemummasta, ripsauta sitä pikkaisen suodatinkahvin sekaan, niin saat ihanan makukahvin, sitten taustalle Spotyfistä "Christmas favorites" - täällä ainakin toimii, tuli ihana fiilis...tämä tietenkin edellyttää että kotona on rauhallista.
Ihanata tiistaita, ulkona on niin kaunista!

Tämä kattaus on minun suosikki, pellavaservetit olen hankkinut Kankurista, todella kauan sitten.


Itse katan pöytään kynttilöitä, kukat ovat haasteellisia korkeuden suhteen.

Yksi valkoinen pöytäliina on hyvä olla olemassa, tässä yhdistetty Jukka Rintalan kangasservettiien kanssa. 
                                           
Lasinväriset lasit ovat kyllä hyvin kauniita, rakastan myös pellavaisialautasliinoja.

Tässä ole sekoittanut isoja laseja kattauksessa, Villeroy&Boch ja Mondoja.

Modolasit olen hankkinut 1993, yhä vain käytössä, ei joka päivä mutta käytössä ovat...

Punaisilla vesilaseilla saa kivasti väriä, pelkistettyyn kattaukseen.
Tästä pellavaliinasta tuli minun ehdoton suosikki!

Tämä kaunis "marjanoksa" sopii kauniisti yksinkertaisuudella pöytään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Girl's having fun!

Eilinen päivä meni siivillä! Suunniteltiin ystävättärien kanssa pieni irtiotto, ja "fun" - day Kokkolassa. Mistäs sitten meidän ir...