torstaina

Avokado-suklaamousse-iltapala - aivan oikein!

Moikka ja huomenta - pirtsakkaa torstaita! Ihanaa nämä aurinkoiset ja pitkät päivät, välillä olen niin sekaisin että mitähän se kellonyt oikein on, kun on niin valosaa! Voih - ja kuulkaas, olen niin koukussa avokadosta tehtyyn suklaa mousseen, Karita Tykän ohje, jota olen muunnellut.... Eilen pitikin miettiä oikein että onko "terveellistä" syödä joka ilta avokado? Minun mousseen tulee 1 avokado, 1(kukkurallinen) tl raakakaakaota, 1-2 tl agavesiirappia ja 2-3 rkl marjoista tulevaa nestettä, (pakkasesta kun otan sulaan marjoja niin käytän nestettä jota tulee pohjalle). Nesteenä voi käyttää maitoa, mantelimaitoa, kookosmaitoa, mutta kun sitä tarvitsee niin vähän, niin on turha ostaa erikseen, kyllä sielät kaapista aina löytyy jotain mitä voi lurauttaa, vaikka vettä jos ei muuta.
Vastaus siihen että "onko hyvä syödä avokado" joka päivä? Jouduin googlaamaan avokadon ravintoarvon, 100g avokadoa sisältää 160kcal .... hmmmm, kannattaa kurkata linkki jonka löysin, että ehkä sit kuitenki jatkan avokadon syöntiä, jos en joka päivä niin useamman kerran viikossa...En jaksa laskea paljonko "kinkku-juusto-sämpylä" sisältää kaloreita? Jokainen tekee omat hyvät valintansa mitkä sopii ja passa itsellensä. Hurahdan ja lujaa välillä tiettyihin juttuihin, huomenna kokeilen banaanijäätelöä! Olen ollut eiliseen asti tuiki tietämätön "banaanijäätelöstä" jos ystäväni ei olisi vinkannut asiasta minulle! Paloitellaan kypsä banaani pakkaseen ja soseutetaan se seuraavana päivänä, hiukka nestettä joukkoon ja hups heijakkaa tulee banskujäätelöö! Miten olen voinnut missata tällasen helpon ohjeen? Googlailin taas kerran ja tämä on ollut hitti 2014!! No, olen hieman jäljessä, mutta huomenna avokadosuklaamousse vaihtuu banaanijäätelöön! Onko jotain muita tällaisia helppoja ohjeita mitä olen missannut?
Joku kysyi minulta että minkä merkkisiä superfoodeja käytän tai suosin? Hetken jouduin miettimään ja totean että suuri osa on CocoVi:n tuotteita, mutta myös Puhdistamon tuotteita käytän. Kumpiakin merkkejä löytyy hyvin varustetuista ruokakaupoista.

Tämä on valmistettu Tykän ohjeella missä 1-2dl nestettä 2 avokadoon.

 Oma versio on sellainen "nopea-arki-versio" ..... mutta niiiiiin hyvä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Girl's having fun!

Eilinen päivä meni siivillä! Suunniteltiin ystävättärien kanssa pieni irtiotto, ja "fun" - day Kokkolassa. Mistäs sitten meidän ir...